mystery shopping door BSM
Onderzoek als mystery shopper
Mystery-shopper
Bent u als winkeleigenaar of manager benieuwd hoe uw personeel zich gedraagt en of alles volgens afspraak gaat? Misschien stelt u wel eens één van de volgende vragen:
- Worden mijn klanten netjes geholpen?
- Is mijn personeel servicegericht?
- Houdt het personeel zich aan de afspraken?
- Worden de (nieuwe) producten netjes en volgens afspraak gepresenteerd?
- Hoe is de uitstraling in de winkel?
- Let de beveiliging wel goed op?
- Wordt het product aangeslagen op de kassa?
- Zien mijn medewerkers er verzorgd uit?
Onze mystery-shopper-activiteiten geven antwoorden op deze vragen. Verder kan de mystery shopper ook de commerciële kansen in beeld brengen.
Er zijn twee manieren waarop wij mystery-shoppen. Wij kunnen voor u werken met doelgerichte acties, bijvoorbeeld wanneer er een vermoeden is van een zich onbehoorlijk gedragende medewerker. De tweede variant is dat BSM een afspraak met u maakt voor periodieke controles, zonder dat er een specifieke opdracht meegegeven wordt.
Doelgericht mystery-shoppen
Voordat we de mysteryonderzoeken verrichten in uw winkel geeft u de informatie die BSM nodig heeft. Zo kunnen wij doelgericht te werk gaan en de vragen beantwoorden die u heeft. Wat zijn uw afspraken met uw personeel over de benadering van klanten? Hoe dient het personeel te reageren bij bepaalde vragen of gedragingen van klanten?
Hoe moet het personeel zich opstellen in de winkel wanneer er veel of weinig potentiële kopers in de winkel aanwezig zijn? Mogen zij met de rug naar de klant staan?
Zijn er bepaalde afspraken over kleding, naambordjes of de manier waarop goederen geruild mag worden? Hoe dient het personeel om te gaan met klachten?
U kunt ons met specifieke onderzoeksvragen in bepaalde winkels (ketens, of specifieke locaties) laten winkelen. Achteraf brengen wij verslag van onze ervaringen aan u uit.
Periodieke mystery-shopper
Net als bij doelgerichte acties zijn wij bij periodiek mystery-shoppen volledig op de hoogte van reglementen en afspraken. Dit type werkzaamheden is echter preventief: er is geen directe aanleiding meer. Er wordt in algemene zin en met regelmaat gekeken of alle regels en instructies worden nageleefd, en of klanten goed worden geholpen.
Door onze recherche-ervaring hebben wij geleerd om goed te kijken en zuiver te rapporteren. Onze rapporten kunnen dan ook gebruikt worden voor bijvoorbeeld het opbouwen van een personeelsdossier. BSM heeft van het Ministerie van Justitie een bevoegdheid voor het doen van onderzoek (POB 1104). De medewerkers van BSM zijn gescreend door de politie en hebben een wettelijke geheimhoudingsplicht. Bij BSM bent u hierdoor verzekerd van integriteit en vertrouwelijkheid.
Overige mogelijkheden
Naast de afgesproken service die u met uw personeel heeft vastgelegd kunnen we ook zonder kennis van deze afspraken de mystery-shopping uitvoeren. U kunt ook in dit geval een verslag van onze ervaring tot in detail ontvangen. Met deze mystery-actie kunt u een (nieuw) personeelsreglement gericht op klanttevredenheid opstellen. BSM kan u hiervoor de informatie verschaffen die u nodig heeft. Naast het bezoeken van winkels kunnen we ook controles uitvoeren met de telefoon en via e-mail of een contactformulier op de website.
Wilt u meer weten over de mogelijkheden of de kosten? Neem dan contact met ons op voor een kennismakingsgesprek.