mystery shopping door BSM

Onderzoek als mystery shopper

mystery shopper

Herkent u zich in de volgende vragen?

  • Worden mijn klanten netjes geholpen?
  • Is mijn personeel service gericht?
  • Houdt het personeel zich aan de afspraken?
  • Worden de (nieuwe) producten netjes en volgens afspraak gepresenteerd?
  • Hoe is de uitstraling in de winkel?
  • Let de beveiliging wel goed op?
  • Wordt het product aangeslagen op de kassa?
  • Zien mijn medewerkers er verzorgt uit?

Onze mystery-shopper-activiteiten geven antwoorden op deze vragen.

Verder kan de mystery shopper ook de commerciƫle kansen in beeld brengen.

Er zijn twee manieren waarop wij mystery shoppen: de eerst is met doelgerichte acties, bijvoorbeeld wanneer er een vermoeden is van een zich onbehoorlijk gedragende medewerker.

De tweede variant is dat BSM een afspraak met u maakt voor periodieke controles, zonder dat er een specifieke opdracht meegegeven wordt.

Doelgericht mystery-shoppen

Voordat we de mystery onderzoeken verrichten in uw winkel geeft u de informatie die BSM nodig heeft, zodat we precies dat in beeld krijgen wat u noodzakelijk vindt om te weten. Wat zijn uw afspraken met uw personeel over de benadering van klanten? Hoe dient personeel te reageren bij bepaalde vragen of gedragingen van klanten?

Hoe moet personeel zich opstellen in de winkel wanneer er veel of weinig potentiele kopers in de winkel aanwezig zijn? Mogen zij met de rug naar de klant staan?

Zijn er bepaalde afspraken over kleding, naambordjes of de manier waarop goederen geruild mogen worden? Hoe dient personeel om te gaan met klachten?

U kunt ons met specifieke onderzoeksvragen in bepaalde winkels (ketens, of specifieke locaties) laten winkelen.

U krijgt achteraf een verslag van onze ervaringen die vergeleken worden met uw vastgestelde afspraken.

Periodieke mystery-shopper

Net als bij doelgerichte acties zoals hierboven zijn wij bij periodiek mystery shoppen volledig op de hoogte van reglementen en afspraken. Dit type werkzaamheden is echter preventief: er is geen direct aanleiding meer er wordt in algemene zin en met regelmaat gekeken of alle regels en instructies worden nageleefd maar ook of klanten goed worden geholpen.

Door onze recherche ervaring hebben wij geleerd om goed te kijken en zuiver te rapporteren. Onze rapporten kunnen dan ook gebruikt worden voor bijvoorbeeld het opbouwen van een personeelsdossier. Uw plus- maar ook uw minpunten zijn bij ons in goede handen omdat de medewerkers van BSM-geheimhouding hebben.

Overige mogelijkheden

Naast de afgesproken service die u met uw personeel heeft vast gelegd kunnen we ook zonder kennis van deze afspraken de mystery shopping uitvoeren. In detail kunt u in dit geval een verslag van onze ervaring ontvangen. Een reden om dit te doen is met deze mystery actie een (nieuw) personeelsreglement gericht op klant tevredenheid op te kunnen gaan stellen. BSM kan u hiervoor met mystery bezoeken aan winkels de informatie verschaffen die u nodig heeft. Naast het bezoeken van winkels kunnen we ook controles uitvoeren met de telefoon en via de e-mail of een contactformulier op de website.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden of de kosten? Neem dan contact met ons op voor een kennismakingsgesprek